Aha, du er på siden om min workshop. Læs endelig videre
Sådan skaber vi kommunikationsværdi sammen
Kommunikationsværdi er den værdi, som din virksomheds fortælling har for de mennesker, der skal høre den. Det kan være, at din fortælling har stor betydning internt i organisationen, men måske ikke har så stor betydning for dine kunder.
Det er her, jeg kan hjælpe dig og din organisation med at blive skarpere på, hvordan fortællingen om jer kommer til at skabe kommunikationsværdi i forhold til både jer selv, jeres kunder og samarbejdspartnere. Hvad med en workshop, der ikke er kedelig? Selve processen med at komme frem til kommunikationsværdi handler ikke overraskende om – kommunikation. Vi skal kommunikere med hinanden for at i første gang blive enige om, hvad der egentlig er så specielt ved jer. For der er helt sikkert en masse. det vigtige er blot at sondre mellem, hvad der er relevant for de forskellige målgrupper.
Til lige præcis den proces har jeg udviklet en workshop, som gennem inspiration, øvelser og dialog hjælper med at afdække de fortællinger, som skaber værdi både internt og eksternt. Workshoppen kan alt efter behov skræddersys, så den passer til jeres konkrete behov. Det kan for eksempel være:
Workshoppens opbygning og udbytte Workshoppen bliver ikke igangsat uden en forudgående researchfase, hvor jeg får viden om marked, målgrupper, position mm. Det aftaler vi selvfølgelig på forhånd, hvordan vi griber an. Herefter sammensætter vi i fælleskab et hold af dine medarbejdere, som er relevante at have med. Workshoppen kan afholdes hos jer eller på en anden adresse, som gerne skal have lidt forplejningsmuligheder.
Workshoppen flankeres af en efterfølgende en rapport, hvor konklusioner, delkonklusioner, take-aways samt en kernefortælling og evt. bud på brand promise eller kommunikationsretninger er inkluderet.
Rapporten vil både fungere som et internt dokument i forhold til jeres egen fortælling, men også som en kreativ briefing til et kommunikations- eller reklamebureau, der skal tage opgaven videre, hvis I allerede har en samarbejdspartner i den sammenhæng. Alternativt kan I benytte jer af Kopy og de tilknyttede samarbejdspartnere. Det skal vi nok finde ud af.
Workshoppen er inddelt i moduler og tager ca. 5 timer ekskl. pauser og frokost, så I skal nok afsætte en hel arbejdsdag til det.
Modul 1 | inspiration Vi varmer op med at kigge på, hvad andre laver. Det kan være reklamefilm, websites, onlinekampagner eller noget helt fjerde. Det væsentlige er, at I oplever noget, der er effektivt, underholdende og overraskende fortæller om et brand, produkt eller virksomhed. Noget af det kan være superrelevant i forhold til jeres specifikke behov, mens noget andet blot er noget, vi skal se for at sætte gang i tankerne.
Modul 2 | The Sweet Spot Hvad er I egentlig bedst til? Hvad er I bedre til end jeres konkurrenter? Og hvad er det egentlig, jeres kunder vil have af jer? Genem en række øvelser kommer vi i dialog omjeres virksomheds egentlige styrker og værdier i forhold til marked, kunder og konkurrenter. I behøver ikke blive enige, men I må gerne blive klogere.
Modul 3 | Start with Why De fleste virksomheder ved, HVAD de laver og HVORDAN, de gør det. Men ikke alle er lige skarpe på, HVORFOR de reelt gør, hvad de gør. Gennem øvelser finder vi sammen ud af, hvordan vi bliver bedre til at fortælle om virksomhedens formål og skabe mere værdibaserede fortællinger.
Modul 4 | Særligt tilpasset Dette modul kan tilpasses i forhold til dine behov. Måske skal vi finde en kommunikationsplatform, content til SoMe, nyt navn eller visuel identitet. Det aftaler vi selvfølgelig. Det er jo dig og din virksomhed, det handler om. Opfølgning | Rapport Efter workshoppen går jeg i arbejdsmode og udfærdiger en rapport. Den vil indholde et referat, konklusioner og delkonklusioner fra de forskellige moduler samt en kernefortælling. Derudover aftaler vi alt efter workshoppens tema og formål, hvad der ellers skal fokuseres på i rapporten. Men der vil typisk være nogle bud på kommunikationsretninger samt eksempler på tone-of-voice og visuel inspiration. Rapporten vil fungere som en kreativ briefing til det videre arbejde med din virksomheds markedskommunikation. Du kan give rapporten til dit bureau eller gå i dialog med mig i forhold til den videre proces.
Workshoppens pris aftales mellem os alt efter opgavens omfang.